Isnin, 7 Februari 2011

Kisah selipar yg bernama 'fipper'

selipar fipper..korg pasti pnh nmpk dimana2.. ataw yg mn selalu turun downtown,uptown pasti akan jumpe selipar nie... pe yg best sgt dgn selipar nie..m xthulah.. so nie nak story mory nie..

kisah anak saudara aku aka abg mie..sejak hari cuti raya cina dia dok tnye aku..
'' achik ina, achik taw selipar fipper"..( aku dlm keadaan blurr2 pung ckp achik xthu)..so die terus bercerita..' kwn mie beli chik kat time square kata die...jomlah chik gi time square..."..aku pung layan2 x layan dia nie...

so keesokkan harinya aka jumaat.. dia tnye aku lgi..." achik jomlah gi time square.. mie nak beli selipar tu" ..... Aku ckp kat die tnye ayah..klu die bg..pastu die senyap mybe die takut ayah die marah..tgahri jumaat tu aku de kat opis..pe lgi ngadap buku Math lahkan.. telefon aku berdering2...dan tgk nama..NAJMIE.. mmm..aku xlyn lgik...aku ckplah aku busy... so end....

hari sabtu...pagi2 aku dh dpt call dari Najmie gak tnye'' achik keje x?.. aku ckplah achik kene keje..achik balik lmbt ke? aku jwb ..mmm xthu... so sepanjang petang hari sabtu..telefon aku x henti berbunyi bile najmie nie call aku tanye.." achik balik kul berapa...balik lmbt ke..( nada kecewe jerkk)..alahai syg oi..time nie achik ko tgh stress amat sgt..lgilah ko tmbh2..nseblah aku leh bersabar.... so end tht day..bile aku ckp aku x balik umah..mmg pung ( balik dari opis kul 3 pgi kot)..

so..semalam aka ahad... cm biasa selepas cukup tenaga tuk aku gi keje balik...kul 12 aku kuar dari rumah...cm biasa gak aku singgah umah kakak aku nie dulu... belum masuk umah lgi dah di terjah..".achikk jomlah gi downtownn!"... sbb aku pnh ckp kat abg mie... ''mie selipar tu adelah kat downtown buat pe nak gi smpi time square"..(padahal aku tipu jerkk sbb aku pung xpnh nmpk selipar nie ade ke x kat downtown..kih kih..) sian ko budak.....so balik keje smlm kul 7..aku terus menuju ke umah kakak aku... xderlah budget janji ngn abg mie nak gi downtown mlm smlm...so aku lepak2..main ngn si kecil dn haziqa... main game ngn kakak nurul... smpilah jam kat dinding tepat kul 10.00.. dan abg mie ckp.."achik dah kul 10..jomlah..aku ckp" tanye ayah"..

hahahah so budak..bile tnye ayah..konfirmlah x dpt kuarkan..kih kih..marah gak abg aku tu..tp aku ckp xperlah..so aku malas nak berlama2 aku siap2 nak balik umah sendiri..sbb ayah najmie x bg pergi kan..time3 nak balik ttbe perut aku memulas( bhs pasar ckp'' aku nak masuk duit dlm bank lah"...mmm sanggup si abg mie tttgu aku smpi aku selesai 'urusan perbankan' aku tu sbb takut aku x pergi x ajak die... so bile aku ckp..'achik nak balik umahlah".tnye ayah lgi leh gi ke x...hahahha nie lah penangan budak 10 thun kan...bile ayah die kata 'X BOLEH KUAR"..teruslah airmata jantan die kuar...menangis..huhuhu...last2 malas nak pjgkan cter..akhirnye ayah die bg gak pergi... suka gler die... so end for this story...si teruna nie dptlah jumpa selipar 'idaman' dia..pd aku xderlah cntik mn pung selipar 'fipper'' nie..cantik lgi selipar jamban aku .. hahaha..nie semua pengaruh kwn2lah niee... mmm lesap lgi duit aku RM 13.00..(nseb leh claim)
heheheh...end...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan