Selasa, 18 Ogos 2009

Susah ke Nak Senyum????


mmmm... knp aku bukak topik sal senyum nie...sbb tdi mase aku gi bljr motor kat sekolah memandu (MANDUCEKAP) ~~~promote (end) adelah berlaku suatu peristiwe....aku nie lak , mn2 kwn2 yg kenal aku mesti taw aku nie mmg suker senyum dan suker berkawan.... so bile aku strt nak berckp ngn sesorg yg baru first time aku kenal aku akan senyum dn say.. hye...(dn strtlah ckp pot pet pot pet. ( mgikut keadaan situasilah kan).....dr situlah start sebuah peshbtn xkirelah anda bangsa aper sekalipun..chine, india, bangla, pakistan..org putih, org hitam (ehh..ader ker).....senyuman tu x pyh byr pun... klu anda xnak ckp sekalipun..just klu org senyum tu anda balaslah kan.. xderlah dinamakan sombong...

Then... kt teruskan topik kiter nie... so tdi aku senyumlah kat satu mamat nie.. xderlah hensem mnpun... tp sedaplah mata mmdg.... aku senyum.. bukan maksud pun nak ngorat dier ker ape ker...xderyer pun aku terus direct mintx no phone ke aper.. just aku SENYUM...salah ker aku senyum?.

Wlu aku x kenal pun mamat tu... tp pd aku senyum tu kan satu sedekah... cm org ckp budi bahasakan... so x salah aku senyum kan... kekek tp mamat nie... ceh ko bajet, ko hensem sgt or bgus sgt ker EN SUSAH NAK SENYUM...x der yer dier nak membalas senyuman yg aku berikan... dn berlalu cm tu jerkkk..
xperlah.. pd aku mood org kiter xleh nak jangka.. mgkn dier salah seorg yg sukar nak senyum atau x reti nak senyum kat org..atau senyuman dier terlalu mahal...whatever... ader aku kisah??? kekekek tp aku kisah gak.. coz bukan susah nak senyum atau membalas senyuman... just smilelah kwn...

Ade pepatah mengatakan..senyumlah dari hati...dgn senyuman akan menjadikan dunia yg kelam akan jd cerah... wat pnt jerk kerajaan buat kempen berbudi bahasa.. klu ader gak segelintir person kat luar sn still cm nie...PAYAH NAK SENYUM....


kat sini aku list downkan bbrp kategori SENYUM mengikut persepsi aku :

1) Senyum Simpul......
Yang ini paling bagus.... alamak haii... lgi2lah klu ader aweks or pakwe2 kat luar sn memberikan senyuman sebgini kepada anda..alamat mmg x tido mlmlah jwbnyer kan.. kekekekek
Tapi jangan cepat cair dgn senyuman cm nie.. lgi2lah klu senyuman tu dtg dr org yg kiter tau jenis Buaya Darat.


2) Senyum Mati.....
yg nie bukan senyum org yg dh mati ( meninggal) tu ekkk... nie cm kategori senyum dier sepesen jerkk...
nak kata dier senyum ikhlas ke x ikhlas ke x dpt detect... so pandai2 korg lah tgk..

3) Senyum Sumbing....
yg nie pulak aku bukan nak perli org2 yg dh semula jd die sumbing k (maaf).. so senyum sumbing nie boleh
disamakan dgn senyum kambing ( korg pnh tgk kambing senyum x?~~~ ala mcm senyum yang dibuat2... mmg dr jauh dh nmpk dh ketidakeikhlasan die memberikan senyuman....

4) Yang Nie Pling Bahaya...Senyum Ade Makna...
tahap nie memang bahaya..dahlah x ikhlas bg senyuman pastu ader makna yg x baek lak tu... so cm ner nak
detect org2 cm nie... sng jerk... klu luar sn tu melambak...




so... pada EN SUSAH NAK SENYUM dn pada sesiapa pun..pasnie senyumlah.. bukan susah pun...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan